Cookies på vår webbplats
Vissa av våra cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska kunna fungera ordentligt. Andra cookies är inte obligatoriska och används exempelvis för analys och marknadsföring. Läs här hur cookies fungerar.
Garantum Pension & Försäkring är helägt av Garantum Invest AB och har tillstånd för försäkringsförmedling.
Aktuell förköpsinformation om Garantum Pension & Försäkring (2023-06-01): Viktigt information för dig som kund (PDF) >>
Kunder med försäkringar förmedlade via Garantum Pension & Försäkring loggar in på Bonnaya. >>
En kunnig styrelse ger trygghet för våra kunder, anställda och aktieägare
Styrelsen för Garantum Pension & Försäkring AB består av tre ledamöter med mångårig erfarenhet och kunskap inom näringsliv, ekonomi och finansiella marknader.
VD och Styrelseordförande samt chefsjurist på Garantum.
Styrelseledamot och partner på Garantum.
Styrelseledamot och partner på Garantum.
Norrmalmstorg/ Smålandsgatan 16, vån 3
Stockholm
Garantum Pension & Försäkring
Box 7364
103 90 Stockholm
Tel: +46 8 522 550 00
E-post: partner@garantum.se
De tillstånd som Garantum Pension & Försäkring innehar är:
SwedSec Licensiering AB är ett helägt dotterbolag till Svenska Fondhandlareföreningen och ansvarar för licensiering av anställda på den svenska värdepappersmarknaden. Syftet med programmet är att skapa och upprätthålla allmänhetens förtroende för branschen. Garantum Pension & Försäkring kräver att alla i ledande befattning samt alla som arbetar med försäkringsförmedling även har Swedseclicens.
InsureSec är ett institut som bildats av Svenska försäkringsförmedlares förening (Sfm), och en majoritet av de största livförsäkringsbolagen i Sverige. Syftet är att på liknande sätt som Swedsec skapa och upprätthålla allmänhetens förtroende för försäkringsbranschen. Garantum Pension & Försäkring kräver att alla som arbetar med försäkringsförmedling omfattas av kraven på licensiering.
Vill du läsa mer?
På Garantums webbplats kan du läsa mer om interkontroll i koncernbolaget där Garantum Pension & Försäkring ingår >>
Garantum arbetar aktivt med att möta den ökade efterfrågan och regleringen kring hållbara investeringar genom att erbjuda våra rådgivare och kunder rätt produkter och verktyg för detta ändamål.
Det finansiella systemet ska, enligt EU-kommissionens handlingsplan för finansiering av hållbar tillväxt, bidra till hållbar utveckling. Genom att skapa möjligheter för sparare och investerare att hitta jämförbar och rättvisande information kring risker och möjligheter kopplat till hållbarhet kommer mer kapital att allokeras till verksamheter som inte orsakar skada eller till och med bidrar positivt till en mer hållbar utveckling. EU:s disclosureförordning (SFDR) reglerar hur fondbolag, försäkringsbolag och finansiella rådgivare ska rapportera om risker och möjligheter kopplat till hållbarhet.
Vill du läsa mer?
På Garantums hemsida finns mer om Garantum och ansvarsfulla investeringar >>
Varje dag strävar vi efter att du som kund ska känna dig nöjd med oss. Skulle du ändå inte vara nöjd gör du enligt nedan för att reklamera eller klaga på något.
Om du skulle känna dig missnöjd med något vill vi gärna att du framför dina synpunkter till oss. Ofta kan det handla om ett missförstånd eller att fakta saknas. Genom att ta kontakt med oss kan vi kanske lösa problemet gemensamt. Du bör kontakta oss snarast möjligt om något inte stämmer.
Om du efter reklamation ändå inte är nöjd kontaktar du:
Garantum Pension & Försäkring AB
Box 7364
103 90 Stockholm